Service en Kwaliteit, twee belangrijke kernpunten voor ons. Onze assistente vraagt aan de telefoon wat uw vraag is. Dit doen we om na te gaan of iets vandaag, morgen of later gezien dient te worden. U vindt hieronder nog enkele praktische zaken:
Service en Kwaliteit, twee belangrijke kernpunten voor ons. Onze assistente vraagt aan de telefoon wat uw vraag is. Dit doen we om na te gaan of iets vandaag, morgen of later gezien dient te worden. U vindt hieronder nog enkele praktische zaken:
Momenteel kunnen wij helaas geen nieuwe patiënten meer toelaten tot de praktijk. Wanneer dit wel weer mogelijk is, zal dit op deze plek op de website leesbaar zijn, alsook op de berichtgeving op de homepage.
Indien het een nieuw gezinslid van een reeds ingeschreven patiënt betreft, adviseren wij u telefonisch contact met ons op te nemen en dit te melden aan de assistent!
Patiënten vragen vaak om briefjes met een verklaring van de dokter, bijvoorbeeld voor school, het reisbureau of een woningbouwvereniging. Een behandelend arts mag echter geen verklaringen afgeven voor zijn of haar eigen patiënt(e).
We maken ook geen COVID-19 negatief verklaringen.
Heeft u een verklaring nodig in verband met het annuleren van uw vakantie? Kijk dan verder op de pagina bij ‘Op reis’ voor meer informatie.
Klik op de volgende link voor meer info over het weigeringsbriefje: KNMG site
Voor elk bezoek aan een specialist is een verwijzing noodzakelijk. Vrij van verwijzing is fysiotherapie, logopedie en podotherapie. Indien uw behandeling bij de specialist nog niet afgerond is, heeft u geen nieuwe verwijzing nodig voor diezelfde specialist.
Achteraf een verwijzing maken doen we niet.
Als u belt voor een afspraak of een visite, zal de assistente u een aantal vragen stellen over de reden van uw komst. Dit wordt triage genoemd. Het wordt gedaan om in te schatten of er sprake is van een spoedsituatie, hoeveel tijd u nodig heeft en om de spreekuren goed te kunnen plannen. De vragen die de assistente stelt, moeten ervoor zorgen dat u de juiste hulpverlening krijgt, op de juiste tijd, door de juiste persoon.
Als u uw klacht om privacy redenen niet aan de telefoon wil vertellen dan wordt daar uiteraard rekening mee gehouden.
Meer tijd nodig?
Voor een afspraak op het spreekuur zijn 15 minuten beschikbaar. Denkt u meer tijd nodig te hebben, bijvoorbeeld als u meerdere klachten heeft, geef dit dan door aan de assistente. Zij reserveert dan meer tijd voor u. Bereid zelf goed uw consult voor.
Kijk ook eens op de website www.thuisarts.nl .
Uitstrijkje (bevolkingsonderzoek)
Alle vrouwen van 30 tot en met 60 jaar ontvangen eens in de vijf jaar een uitnodiging om deel te nemen aan het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. In onze huisartsenpraktijk worden deze uitstrijkjes gemaakt door doktersassistentes. Indien u voorkeur heeft voor het laten doen van een uitstrijkje bij de huisarts, kunt u dit melden bij het maken van de afspraak. Op de website van Thuisarts vindt u meer informatie.
Oren Uitspuiten
Wij kunnen oorproppen verwijderen door uw oren uit te spuiten. Er wordt dan water op lichaamstemperatuur in uw gehoorgang gespoten. Het water reinigt de gehoorgang en neemt bij het naar buiten komen het oorsmeer mee, waardoor de prop uitgespoeld wordt. Dit gaat makkelijker als u het verstopte oor gedurende ongeveer 3 dagen 2 maal per dag druppelt met een beetje slaolie, zonnebloemolie of olijfolie. Breng met een theelepeltje wat druppels in en sluit het geheel enige tijd af met een watje.
Wratten
Wratten worden door ons behandeld met vloeibare stikstof.
Wratten kunnen dagelijks op afspraak en alleen in de praktijk worden aangestipt. U kunt via ons portaal een afspraak hiervoor maken door te kiezen voor een afspraak bij de assistente.
Bloed afname
Moet U bloed laten prikken? Vraag dan uw arts of praktijkondersteuner of u van tevoren nuchter moet blijven, dat betekent dat u niets mag eten of drinken. Voor bijvoorbeeld een glucosebepaling kan dit noodzakelijk zijn. Indien u nuchter dient te zijn, mag u de avond daarvoor vanaf 22.00 niet meer eten en drinken. U mag wel een beetje water drinken.
Op onze praktijk wordt geen bloed afgenomen, hiervoor dient u zelf een afspraak te maken in het Sint Jansgasthuis.
Urineonderzoek
Voor het urineonderzoek dient U uw ochtendurine op te vangen. Was vooraf uw vagina of penis met water. Plas eerst een beetje urine in het toilet en vang vervolgens wat urine op in een schoon potje. Het laatste gedeelte kunt u weer in het toilet plassen. U dient de urine zo spoedig mogelijk (binnen twee uur) in te leveren bij de assistente. Lukt dit niet, dan dient u de urine in de koelkast te bewaren voor maximaal 24 uur. Meldt dit wel aan de assistente.
De huisartsen voeren zelf kleine chirurgische verrichtingen uit. Je kunt hierbij denken aan:
Hier zijn diverse technieken voor mogelijk. De huisarts bespreekt met u welke techniek toegepast zal worden.
Deze verrichtingen door de huisarts gaan niet van je eigen risico af.
Als het verwijderde weefsel naar het laboratorium moet voor onderzoek, gaat dit wel van je eigen risico af.
Spiraaltjes
In onze praktijk kunnen twee soorten spiraaltjes worden geplaatst: het koperhoudend spiraal en het hormoonspiraal. Beide kunnen worden gebruikt als anticonceptiemiddel. Het hormoonspiraal kan tevens worden gebruikt als middel tegen overvloedig bloedverlies tijdens de menstruaties. Overweegt u een spiraal, maak dan een afspraak op het spreekuur bij de huisarts om de mogelijkheden en voor- en nadelen te bespreken.
Het inbrengen neemt in het algemeen niet meer dan 20 minuten in beslag. Het plaatsen kan soms wat gevoelig zijn en achteraf een krampachtig gevoel geven, net als bij de menstruatie. Neem daarom één uur voor het plaatsen een pijnstiller in, bijvoorbeeld 500mg paracetamol of 200mg ibuprofen.
Het is verstandig zes weken na de plaatsing te laten beoordelen of het spiraaltje nog goed zit. Na die tijd is jaarlijkse controle noodzakelijk.
De kosten voor plaatsing van de spiraal worden door de zorgverzekering vergoed. De kosten van de spiraal zelf vallen vaak buiten de vergoeding van de basisverzekering en vallen onder het eigen risico. Informeer bij uw zorgverzekeraar of er vanuit de aanvullende verzekering wordt vergoed.
Zie ook de informatie over het spiraaltje bij Thuisarts.nl.
U kunt uw chronische medicatie aanvragen via ons portaal. Staat uw medicatie niet ertussen, dan staat deze niet geregistreerd als chronisch. U kunt dan telefonisch contact opnemen met de praktijk.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Uitzonderingen worden gemaakt bij gezinshereniging en nieuwgeboorte. In deze gevallen kunt u contact opnemen met de doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.